Over ons
Hallo. Wij zijn Dirk en Monique. Beiden zijn we gepensioneerd politieambtenaar. Ik, Dirk, ging op 1 augustus 2018 met pensioen. De laatste 15 jaar van mijn loopbaan heb ik steeds in de IT gewerkt (hoe men van een hobby zijn beroep kan maken). Monique werd jammer genoeg in 2003 al in pensioen gesteld, dit wegens ziekte. Gezien ze in de sociale sector van ons beroep werkte, was het gemis aan sociaal contact een harde dobber om te verwerken.

Kamperen zat bij Monique al vrij vroeg in het bloed. Met haar ouders ging ze regelmatig kamperen met de tent. Zelfs in een oude tram verbleven ze. Later werden ze honkvaster en bezaten ze eerst een houten huisje aan het Donkmeer. Daarna een residentiele caravan op camping de vuurtoren in Heist-aan-zee.

Tot ik Monique leerde kennen had ik enkel gekampeerd met de scouts. Samen bezaten we ook een residentiele caravan en dit 12 jaar lang. Onze zonen Paul en Jeffrey vertoefden op die manier, hun gehele kindertijd, tijdens de vakanties  aan zee.

Ons gehele leven bezaten we honden. Samen hadden we er steeds twee. Doch, onze laatste hond – een Spaanse windhond (galgo) – moesten we laten inslapen in september 2017. Waarschijnlijk zullen we in de toekomst geen honden meer in huis halen.

Het reizen met een camper stond al geruime tijd op onze verlanglijst, doch zolang we werkten was het bezitten van een motorhome geen goede keuze. Van een grote investering moet je regelmatig gebruik kunnen maken!
Dit jaar - 2018 - was het zover. Op 4 april werd onze eerste motorhome geleverd! Een Benimar cocoon 463. Gekocht bij DC motorhomes in Drongen (Gent). Onze camper kan je verder op deze pagina bekijken.
Onze hobby’s kunnen we perfect combineren met onze motorhome. Beiden wandelen we graag en bezoeken we graag leuke plaatsjes tijdens onze reizen. Strand- of zwembadvakanties zijn niet echt aan ons besteed. Tussendoor leest Monique graag, breid ze en maakt ze al naaiend, ware kunstwerkjes met de kruissteek. Genieten aan het water, daar houdt ze van!
Zelf fotografeer ik zeer graag, wat tijdens onze vakanties en uitstappen zeer uitgebreid gebeurt. Deze verwerk ik dan op de computer, die andere hobby van mij. Ook deze website maakte ik zelf.

Nog een gezamelijke hobby die we hebben is dansen. Ballroom en Latindansen. Dit in dansclub Evergem. In de motorhome hebben we uiteraard te weinig plaats om dit uit te oefenen, maar wie weet, kunnen we dit op één van onze reizen demonstreren.

2018 is dus het eerste jaar dat we uitstappen maken en reizen met de motorhome. Het is tevens het eerste jaar dat we zonder kinderen of honden op reis gaan. Dus, veranderingen genoeg.

Gezien ons enthousiasme om te reizen met de camper, willen we onze ervaringen graag delen met anderen. En het liefst met andere camperaars. Vandaar deze camperblog!

Je zal hier reisverslagen vinden met o.a. de beschrijving van onze overnachtingsplaatsen. Allerhande tips die nuttig kunnen zijn voor het reizen met de motorhome. Heb je voorstellen, tips, commentaren? Laat het ons gerust weten.

Onze camper
Na maanden (on)geduldig afwachten werd op 4 april 2018 onze motorhome geleverd. Vol enthousiasme gingen we hem afhalen. Na het ontvangen van een uitgebreide uiteenzetting door de leverancier Peter (DC Motorhomes), vertrokken we huiswaarts. Eénmaal op de oprit geparkeerd kon de ontdekking van het interieur en de toestellen beginnen.

Onze camper betreft een Benimar Cocoon 463. De basis is een Ford Transit met een geüpgrade motor van 170 pk. Hopelijk voldoende om de Europese bergen te trotseren.

Het woongedeelte gezien vanuit het slaapgedeelte
Het keukeneiland (dat de drie gasbekken naast elkaar staan is een grote meerwaarde. Zo kunnen zonder probleem drie pannen op het gasvuur staan)
Het toilet en lavabo
De slaaphoek (wij kozen specifiek voor twinbedden omdat er meer ruimte is om te bewegen in het slaapgedeelte)
Boven de zithoek is nog een tweepersoonsbed dat elektrisch naar beneden kan gelaten worden.
Ons enthousiasme kreeg al vlug een eerste domper. Amper een week oud, na een tankbeurt, wou ik onze motorhome achterwaarts op de oprit parkeren. Deze is begrensd door 2 betonnen palen. Voorzichtig manoeuvreer ik er tussen. Monique roept plots STOP. Er was geen plaats genoeg om verder te rijden. Ik wou er terug voorwaarts uitrijden. Toen maakte ik een fout en ging het mis. Vermoedelijk draaide ik mijn stuur iets in de verkeerde richting, waardoor de achterzijde van het voertuig naar rechts uitweek en vol tegen de paal schuurde. Hierdoor scheurde de hoek van de achterbumper en beschadigde de zijkant ter hoogte van de garagedeur.

De moed zakte onmiddellijk in mijn schoenen!
Diezelfde paal kan ik nu niet meer raken. Twee dagen later lieten we de palen en  de afsluiting wegslijpen!
Schade kan uiteraard hersteld worden (gelukkig hebben we een full omnium verzekering), maar mijn zelfvertrouwen heeft een enorme klap gekregen.

Hopelijk blijven we nu gespaard van pech en ongevallen en kunnen we genieten van onze nieuwe thuis!

E-mail: info@dmcamperreizen.be

Copyright © DMCamperreizen 2018.
All right reserved.

De moed zakte onmiddellijk in mijn schoenen!

Dit jaar was het zover. Op 4 april werd onze eerste motorhome geleverd! Een Benimar cocoon 463. Gekocht bij DC motorhomes in Drongen (Gent). Onze camper kan je verder op deze pagina bekijken.

SONY DSC

E-mail: info@dmcamperreizen.be

Copyright © DMCamperreizen 2018.